• Info
  • Galleri
  • Tagger
  • Kalender
  • Bruk av VR, AR og spillifisering i arbeidslivet

    Hjem  /  Arrangement  /  Denne siden
       mandag, april 8th, 2019
       6:00 pm

Bruk av VR, AR og spillifisering i arbeidslivet

Hjem  /  Arrangement  /  Denne siden

Tekna inviterer til åpent møte:

Omsluttende læring: Bruk av VR, AR og spillifisering i arbeidslivet

Litteraturhus Lillehammer

Mandag 8. april kl. 18.00-20.30

Nye teknologier inntar stadig nye bransjer. Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) er teknologier som nå har funnet veien ut av spillverdenen. Det snakkes om spillifisering («gamification», «serious gaming»), som altså er anvendelsen av spilldesignelementer og spillprinsipper i situasjoner utenfor spill-sammenheng, for eksempel til læring («immersive learning»), rekruttering, evaluering, markedsføring, fysisk trening, etc.

Arrangementet er gratis og åpent for alle, men krever påmelding.

Påmelding skjer via TEKNAs nettsider.

Velkommen!

*

Program for kvelden: 

Tekna Lillehammer avdeling

  • Hva er virtuell og utvidet virkelighet (VR/AR) og hvordan kan det brukes i trening og opplæring? Ved Ekaterina Prasolova-Førland, professor på NTNU
  • Presentasjoner fra tre bransjer/felt om hvorfor og hvordan de bruker slik teknologi
  • Industri: Mika Tienhaaara, seniorrådgiver, Katapult, SINTEF Raufoss
  • Helse og omsorg: Johnny Sandaker, rådgiver, Simuleringssenteret i Sykehuset Innlandet (SIM)
  • Forsvaret: Stein Hammer, oberst, Hærens våpenskole, Rena

Enkel servering kombinert diskusjon og spørsmål, og med muligheter for å prøve selv.

  • Dette skjer i Innlandet: Are S. Vindfallet, med-grunnlegger Making View AS
  • Kahoot-quiz om VR/AR. Premier: enkelt VR-utstyr med TEKNA-logo

 

Arrangør: TEKNA avdeling Lillehammer